StopTober!

Je leest het goed lieve lezer, ik ga stoppen met roken. Niet alleen ik, zo ook duizenden andere Nederlanders die misschien al heel lang willen stoppen maar dit niet kunnen of genoeg willen. Ik krijg vanaf vandaag, samen met die duizend andere Nederlanders, elke dag een tip, en heel veel steun op een app en via de social Media die ons 28 dagen lang gaan helpen op een rookvrij leven. Yay!

Waarom ik ben gaan roken
Eigenlijk is dit best makkelijk te vertellen, zoals vele anderen ben ik begonnen om stoer te doen. Op de middelbare school was ik nogal een outsider, omdat ik geen merkkleding had en omdat ik best wel een emotioneel persoon ben – ik huil nogal snel (so not fun) en toen besloot ik dat het stoer was om te roken, dan hoorde ik er tenminste bij

Waarom nu stoppen?
Ik rook sinds mijn 14e, en ben nu 22. Zo heel lang rook ik nog niet dus. Wel ben ik heel erg verslaafd, een half uur geen sigaret en ik word gek. Dit wil ik niet. Ik wil gezonder leven, ik wil gaan hardlopen, ik wil genieten van het leven en dat kan ook zonder mijn sigaretje, ik kan zelfs meer genieten omdat ik dan een conditie kan gaan opbouwen en dat ik van dat geld wat ik uit geef aan sigaretten aan andere dingen kan uitgeven. Even geen geld? in elk geval geen probleem met ‘OMG, ik heb er nog maar..‘. Wat zal dit verlossend en bevrijdend zijn.. Denk ik. Ook hoop ik dat iedereen in mijn omgeving mij een beetje wil en kan gaan steunen, vooral omdat iedereen in mijn directe omgeving rookt, dus wish me luck! Af en toe zal ik een update plaatsen met hoe het ermee gaat, of je het nou leuk vind of niet, ik denk dat van me afschrijven gaat helpen, dus alvast sorry als jullie worden overspoeld met depressieve artikelen, but it is for a better future!

Meer informatie?

XOXO

6 thoughts on “StopTober!

Praat gezellig mee!

