Mijn bril en ik

DSC_0168
Mijn bril..

Hoe het begon
Ik was een jaar of 11, zat in groep 8 en ik weet nog heel goed dat ik achter in de klas zat en ik opeens het bord niet meer goed kon zien (ik stam nog uit de tijd van de krijtborden, zijn die er nog?). Ik ging dus op een gegeven moment voor aan in de klas zitten. Dit wilde ik helemaal niet, want dat was natuurlijk helemaal niet stoer!

Door de jaren heen
heb ik een aantal brillen gehad. Ik ben begonnen met een moeilijk lelijke ronde bril, je raad het al, in de tijd dat Harry Potter nét beroemd werd. Daarna heb ik wat normalere monturen gaan kiezen thank god! En nu ben ik dan de ‘trotse’ eigenaresse van deze Ray-Ban bril.

Haat en Liefde
Deze is door de jaren ontstaan, kijk ik ben een redelijk onhandig persoon, daardoor vergeet ik bijvoorbeeld om mijn bril schoon te maken, zodat er halverwege de dag een soort mist ontstaat. Erg fijn altijd. Of dan als ik lekker in bed lig tv te kijken of een boek lig te lezen, en ik val in slaap word ik ergens in the middle of the night wakker met het resultaat dat ik bovenop mijn bril lig. very comfy – not. Daarnaast heb ik bij een heerlijke regenbui ruitenwissers nodig wil ik nog iets kunnen zien, ook erg verveelend.

En om deze redenen draag ik toch net liever mijn lenzen, hoewel een bril (al zeg ik het zelf) mij niet misstaat. Ik heb wel een brillengezicht, ik heb er alleen écht een hekel aan!

Met bril
Met bril

XOXO

5 thoughts on “Mijn bril en ik

  1. Ha! “Een brillengezicht”, die uitdrukking had ik nog nooit gehoord. Volgens mij heb ik ook zo’n gezicht. Zonder mijn bril zie ik er gewoon raar uit. Hoewel het soms onpraktisch is, heb ik toch liever mijn bril dan lenzen.

    Like

  2. hahahaha die eerste bril, ik moet zo lachen, je zegt nu dat het de meest lelijke bril is die je ooit hebt gehad, maar het was mode en hoe jong je ook was, je hebt ze altijd 100% zelf uit mogen zoeken de monturen, vertel je dat er ook wel even bij? :P

    Like

Praat gezellig mee!

